Summa sidvisningar

onsdag 7 september 2011

Bebis-förberedelser

Imorgon är det 8 veckor kvar tills lillkillen ska komma ut. Som vid de andra graviditeterna så vill jag att allt ska vara i ordning när han kommer, så man bara kan ägna sig åt mys med barnen och sambon då.
Vi kom på den smarta idén att nästan alla i familjen skulle byta sovrum, så just nu är det ett enda stort byggprojekt här hemma. Izabelles sovrum är det enda som är klart. Jag, Peter och de två små barnen ska dela på ett, och Loke och André ska dela på ett.
Nu tjatar jag lite extra på min kära sambo att han ska greja i vårt blivande sovrum, så att det i första hand står klart i november. Inte jätteroligt att sova bland slipdamm och virke med en nyfödd... Jag längtar så tills det är helt färdigt och jag får städa, bädda rent osv. :-)


Vi var och hämtade ut de två sista delarna till vagnen nyligen, en ligg- och sittdel, och köpte då även ett babyskydd samt en Leandervagga. Jag har alltid velat ha en sådan vagga till de andra, men tyckt att det varit onödigt, men äntligen! Sååå fin! I love <3 Babyskyddet blev en svart Akta Graco med bas till. Vi behövde en som passade på vagnen, och hade den eller Maxi Cosin att välja på. Jag tycker designen är snyggare på Aktan, den är billigare och har fempunktsbälte i, istället för tre. Så valet var ganska lätt.


Så förutom att det är kaos här hemma så har vi i allafall det mesta inför bebisens ankomst. Kläder har han (så roligt att spana på killgrejer nu...), vagn, bilstol, vagga m.m. Nu saknas det bara en klassisk marinblå filt från Polarn o pyret. Livia har en röd sån som sin snuttefilt, och jag vill att även han ska ha en.
Så nu är det bara att packa väskan och vänta på förlossningen! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar