Summa sidvisningar

tisdag 6 december 2011

Årets första snö

I morse när vi vaknade såg vi något ute...vinterns första snö har kommit hos oss! Så fint och mysigt, men så jobbigt när barnen ska köras.
Vi stressade runt som vi gör varje morgon, och efter välling, frukost, tre blöjbyten, påklädning m.m gick jag ut och startade bilen, skrapade den, och sedan började jag hämta alla barn. Som tur var gick det bra att köra, men attans vad halt det var!
Först lämnade vi Loke i skolan, sedan Livia på dagis, sedan till mellanstadieskolan för att Izabelle skulle få en spruta där, men så visade det sig att de bytt plats till lågstadiet, tillbaka dit, in med Bella, ta spruta, lämna henne i skolan, tillbaka till bilen igen med lilleman, och sedan hem igen.
Nu vilar ett stort lugn över vårt hem, lillen äter och sover mest och är fortfarande otroligt nöjd. 


Snart är det dags för min dagliga fika, något jag unnar mig nu när jag är hemma. ;-)
Jag hade hellre städat, men vår dammsugare har svikit oss, den var väl slutkörd efter allt smuts det blir i en stor familj, så nu kan jag inte städa, vilket jag tycker är jobbigt. Avskyr att ha det stökigt. Så snälla Peter; koppla in centraldammsugaren som vi köpte för två veckor sedan snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar