Summa sidvisningar

lördag 1 januari 2011

Jul 2010

Nu är julen över.
Så här var det för oss;

Den 23:e december hade jag och min goding lite uppesittarkväll för oss själva. Vi köpte 4 Bingolotter och satt och spelade, kände oss som pensionärer, men det var mysigt ändå. ;-) Vi vann 100 kr, men hade hoppats på en bil, så att vi kunde byta ut våran lilla Ford fiesta...haha...
Peter hade köpt en julklapp till mig som han tvingade mig att öppna redan nu...han verkade mer nyfiken än vad jag var.
Det var ett jättefint paket, vitt papper med en fin rosett på, som han hade köpt i Umeå. Jag hade ingen som helst aning om vad det innehöll, jag är jättedålig på att gissa sånt. Men det var ett par helt underbara tofflor. Vita, jättevarma och i skinn. Jag som är extremt frusen, och hade slitit ut mina gamla så mkt att det var två hål på varje tofflel. De tvingade han mig för övrigt att slänga. ;-)




På julafton var vi hos svärmor kl 13. Där åt vi, öppnade lite julklappar och hade det mysigt. Vi fick en ljusstake av Peters lillasyster, barnen fick något spel, lite leksader, och Lokes favoritjulklapp; en pruttkudde... Livia fick kläder och en lära-gå-vagn.
Strax innan kl 16 var det dags att åka vidare. Ut i kylan igen, stuva in alla barnen i lilla bilen, och hem till min mamma. Där fikade vi lite, sedan kom tomten och delade ut fler julklappar. Jag och Peter fick presentkort på Cervera och MQ, barnen fick leksaker av mormor och Bengt. Vi stannade hela kvällen, och hade väldigt trevligt. När vi kom hem somnade barnen snabbt. :-)


Livias första jul.

Loke öppnar julklappar.

Bella blir glad för ett par trosor. ;-)


Juldagen började med städning, som alltid när vi ska få besök. ;-) Peter hämtade André, och sedan kom min familj. Eller min pappa med respektive och mina två bröder med familj.
Vi lagade julmat, åt och hade det bra.
Barnen fick julklappar igen, av morfar fick de en gitarr, nåt annat man spelar på, ett nattlinne och lite annat. Av oss fick de ett par Wii-spel, Shrek och Super Mario boxen, och extra kontroller till dem. De fick varsitt påslakanset och ett badlakan, några filmer, varsin saccosäck att sitta på vid deras TV, och lite småsaker. Livia fick ett paket, men hon var inte ett dugg intresserad av innehållet, men hon lyckade iallafall suga på lådan tills den var så blöt att man såg innehållet...så hon öppnade den själv kan man säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar