Summa sidvisningar

måndag 22 augusti 2011

Syskonvagn inhandlad

Vi var i Göteborg för en vecka sedan för att hämta en flaggstång. Vi hade bestämt att vi skulle förbi en barnvagnsaffär när vi ändå var där, i hopp om att de skulle ha mer att välja på än här. Jag hittade en vagn på internet dagen innan som verkade kanon.
Baby joggers City select.
Det finns 16 olika kombinationer att ha barnen på, och den har det som var viktigast för mig; att båda kan sitta mot mig om jag vill. Båda kan också sitta framåt, eller mot varandra. Man kan ha liggdelen fram eller bak, babyskyddet kan man använda på den osv. Tanken var väl att vi isf skulle ha två sittdelar och en liggdel, allt i svart, men när vi kom till affären så hade de en sittdel i ljus grå och en i svart, och det var såå fint. Så det var vad vi valde också. En sittdel och liggdel i svart, och sedan en sittdel i grått.
City selecten som singelvagn.


Vi valde att ta med oss vagnen direkt, eftersom den går lika bra att använda som singelvagn. Så vi började med den till Livia redan nu. Och när lillplutten kommer så sätter vi bara på hans liggdel. :-)
Jag är jättenöjd med vagnen, den är otroligt lättkörd och väger mkt mindre än vår Urban jungle som vi hade nyss. Både när man svänger med den och när man ska ha in den i bilen. UJ:n tog ju enorm plats i bagaget, medans City selecten är ganska liten, trots att det är en syskonvagn.
Enda nackdelen hittills med den nya vagnen är att det blev väldigt blött i varukorgen häromdagen när det regnade. En stor pöl med vatten. Men det kan jag leva med. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar