Summa sidvisningar

söndag 2 januari 2011

Senaste Livia-nytt

Tiden går ju så fort när man har en bebis. Tänk att våran skrutta snart är nio månader! Hon växer och utvecklas så fort så man knappt hinner med. Hon kan stå själv i ett antal sekunder nu, även på golvet. Hon har gjort så ett tag, fast bara i sängen. Antagligen vet hon att det är mjukt där när hon ramlar. Hon klättrar överallt, så nu har vi äntligen skaffat en grind till trappan. Men så fort den, diskmaskinen, eller toadörren är öppen, så kommer hon krypandes i hög fart. Hon går lite grand efter lära-gå-vagnen, men mest suger hon på handtaget, eller sätter sig i själva vagnen.

Idag stod hon vid diskmaskinen, den var öppen, och jag gick bara ett par meter, och när jag vände mig om så satt hon uppe på luckan...våran lilla busa!
Hon förstår när vi säger ajaj, men är väldigt känslig. Nästan varje gång vi säger till henne så börjar hon gråta och det kommer massa tårar. Och då smälter mamma direkt, och tycker jättesynd om henne! :-)




Busar med nappen.

Livia har fortfarande bara två tänder, båda i nedre käken. Hon fick de när hon var knappt sju månader, så det borde väl komma fler snart tycker jag.
Håret är fortfarande väldigt kort, men det har blivit betydligt tätare, och längre, jag tycker man ser skillnad från vecka till vecka. De första hårspännena är redan inhandlade, men jag kommer tyvärr inte kunna använda dem än på ett tag. 


Håruppdatering 1
  
Håruppdatering 2


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar