Summa sidvisningar

onsdag 22 december 2010

Julig uppdatering

Idag är det inte min dag...det är 15,0 grader inne i vårat hus. Det verkar vara stopp i toaletten (mys...) och datorn har äntligen börjat fungera. Jag fryser som attans! Uscha.

Izabelle har skolavslutning i kyrkan idag, men de är så mkt barn, så föräldrarna fick inte komma. Hon kommer hem närsomhelst, och är sedan ledig tom den 10 januari. Härligt, sovmorgnar! :-)
Tänk så fort det har gått, hon har redan gått första terminen i ettan, lilla Bellan. Och vi fick papper ang Loke häromdagen, att det är dags att välja förskola. Helt galet, att min lille plutt ska börja i nollan efter sommaren.

Sambon åkte tidigt idag, vid 5.30. Han skulle upp till Umeå, för att gå på nån arbetsintervju. Tanken var att han skulle vara hemma vid 15-16, men som det ser ut nu så blir det inte förrän ikväll. :-(

Nu har jag fått beklaga mig lite. Jag är iaf glad att jag har min fina familj, glöm aldrig det, ni andra, ta vara på de ni älskar. :-) De är viktigare än allt annat.
Jag är också glad för att det är jul snart. Det är mysigt!
Nu är vi äntligen klara med det mesta, granen hämtade vi ute hos min mamma, julklapparna är inhandlade, och jag vet nog vad hela familjen ska ha på sig. Det jag skulle behöva hinna med innan jul är en städning till, köpa en julklapp till sambon, och ett litet besök på Polarn o Pyret...har ju en kupong där på 91 kr, samt en rabattkupong, måste ju utnyttjas... ;-)

Jag vet inte vad jag ska hitta på till Peter, men när man har hus finns det ju alltid mängder av saker man behöver. Helst skulle jag vilja åka iväg själv med honom, bara en natt eller två, utan barnen. Men det är alltid svårt med barnvakt, och jag tycker egentligen det är ganska jobbigt att vara ifrån dem, så det lär nog inte hända. Jag minns inte ens när vi var barnlediga en kväll eller natt senast, jo, förresten, det var när Livia föddes, för 8 månader sedan. Vi är likadana med det, jag och Peter, vi är inte mkt för det där med att lämna  bort barnen hur som helst, men någon enstaka gång skulle vi behöva. Bara för att rå om varandra. :-)
Vi har varit på ett jättemysigt hotell i göteborg två gånger. Sankt Jörgens heter det. Det är ganska nybyggt, och har en utomhuspool, lite olika badmöjligheter inne, samt ett flertal olika bastubad. Jag skulle gärna åka dit igen!

Men iaf, förmodligen köper jag massa vin till gubben i julklapp, han gjorde ett vinställ som han verkar ganska nöjd med, men som nästan är tomt. Han säger ofta att han vill fylla på det, så jag tror att han skulle bli glad om jag åkte till Systembolaget och storhandlade. :-) OM jag får någon möjlighet vill säga, vi har ju bara en bil just nu, och idag kommer jag ju ingenstans, men imorgon möjligtvis.

2010 års julgran

3 kommentarer:

  1. Det är så himmla mysigt med stopp i toaletten :(:(:(:(


    Men så himmla mysigt att läsa att du uppskattar din familj så mycket och det märks verkligen när man ser dig med dem...

    Hoppas ni haft en underbar jul!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, arbetsintervju i Umeå?! Det var en bit :) Ni ska väl inte flytta dit opp?

    Mysiga bilder du lagt upp på lillan! Vi måste träffas nåndag, evigheter sedan sist ju..

    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Marleen;
    Stoppet i avloppet löste sig av sig självt. Skönt det, man vill ju helst inte ner där å gräva i onödan...
    Jag uppskattar verkligen min familj, men självklart kan de vara rätt jobbiga ibland oxå... ;-) Men jag är glad att jag har dem iaf!

    Sofia;
    Han fick jobbet, kommer att vara stationerad i Göteborg, men en av ägarna är i Umeå, så vissa möten lär nog bli där uppe.
    Vore himla skoj att träffas, har ju inte sett Casper på en evighet. ;-)
    kram

    SvaraRadera