Summa sidvisningar

tisdag 23 november 2010

Dagens vinterpromenad

Idag snöar det igen. Jag tycker om det så länge man inte behöver ta bilen. Tröttsamt att hugga sig ner till den, för att sedan skrapa rutorna. Men just nu behöver jag inte oroa mig för det, eftersom vi bara har en bil, som jag vill att Peter tar till jobbet. Han tycker att jag ska ha den, och att han kan ta bussen, men jag känner att om jag inte måste åka någonstans så är det smidigare att han har den. Så jag behöver den när det är simskola. Och ev till Izabelles dans. Men de båda borde vara slut för säsongen snart.

Hur som helst, det är jobbigt att bara ha en bil. Väldigt osmidigt. Men det finns ju fördelar också såklart. Vi sparar ju lite pengar på det, och framförallt; jag tvingas att promenera! Det kvittar hur slö man än känner sig, när Izabelle (och ev Loke) slutar så tar jag vagnen med Livia i och går bort till skolan. Barnen protesterade ganska mkt i början, då de hellre åker bil, men det har blivit bättre. :-)

Så idag fick Livia använda sina fina vinterkläder igen, de vi köpte på Polarn o pyret. Setet är i storlek 74, det är egentligen för stort, men nu börjar hon kunna ha vissa plagg i den storleken. Jag gick igenom hennes garderob nyligen, för att ta fram en del 74-kläder, och insåg att hon knappt har en enda sak som inte är från Polarn o pyret... I love!
Jo, hon har ett par t-shirtar från Levis också, som jag hittade för längesedan.
Eftersom vi valde att göra könsultraljud så visste vi ju långt innan hon kom att vi väntade en tjej. Därför hann vi shoppa en hel del i alla möljiga storlekar redan innan vi fick ut henne.

2 kommentarer:

  1. vad duktig hon är!! casper vill krypa men det har inte riktigt släppt än :-)

    SvaraRadera
  2. Hehe, tack. Du ska se att det kommer snart, och då får du fullt upp! Om han är lika pillig som många andra. ;-)

    SvaraRadera