Summa sidvisningar

tisdag 16 november 2010

3 barn + villa = fullt upp...

Ibland får jag frågan: -Vad gör du hela dagarna nu när du går hemma?
Hmm, jag ligger på soffan...inte. Jag har ALLTID att göra. Kan faktiskt erkänna att jag ibland trodde att det skulle vara svårt att få dagarna att gå, men det var innan Livia kom ut...
Även om vi bara är hemma en dag så är det som ett litet företag där jag sitter i ledningen. ;-)
Jag ser till att barnen har med sig gympakläder, mössor, halsmuddar, torra vantar, frukt, läxor m.m till skolan. Jag tvättar, städar, plockar, fixar frukost, lunch, mellanmål, bakar om jag har möjlighet osv... Har jag tur hinner jag sminka mig och sätta upp håret. ;-)
När barnen är hämtade för dagen äter de mellanmål, gör ev läxor, Livia ska matas och bytas på, och sedan bär det av till ev aktiviteter för de stora barnen. :-) Just nu är det dans för Izabelle och simskola för båda.

När man bor i hus finns det ju dessutom alltid lite projekt att syssesätta sig med, tex bära in ved, städa i garderober m.m.

För ett par veckor sedan ville Peter att vi skulle ta ner lite träd från vår trädgård, så samma fm fick vi hjälp av min mammas snälla sambo, och 4-5 träd föll ner. Dessa fick vi klyva, bära och stapla, så att vi kan elda med dem nästa år. Det är så fantastiskt mysigt att ha en kamin, MEN så mkt jobb för att få lite ved... ;-) En hel helg höll vi på med det. Och vi är inte helt klara än.


Här faller ett av träden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar