Summa sidvisningar

fredag 27 februari 2015

Nu har vi bestämt oss!

Så äntligen har dagen kommit när vi tog ett beslut. Nu är skruttan 2,5 månader och vi var tvungna att bestämma ett namn. 
Vi har pratat och diskuterat många timmar och till slut var vi överens.

Låt mig presentera...
...Maya 💗

Vi (jag) hade ju ett antal namn som är fina, men inget av dem kändes som det vi letade efter, och vi hade inget som vi båda tyckte om.
Så när sambon satt och läste upp några nya förslag och nämnde Maya med Y så kändes det helt rätt. 
Som henne. Vår skrutta.

Konstigt nog så har jag aldrig tidigare tänkt på det namnet som fint. Eller fult för den delen. Det var bara rätt.

Trots det så velade vi lite till såklart...mellan Maya och Tuva (som sambon plötsligt började tycka om när jag hade sållat bort det...). 
Till slut var det bara att välja, och jag har börjat tänka mig henne som Maya så det får det bli! 

Det tråkiga med namnet är att Maja är ett av de vanligaste namnen, vilket inte är vår grej, men stavningen gör ju att det inte är så vanligt. Men hursomhelst så får det bli så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar