Summa sidvisningar

måndag 17 mars 2014

Jobb(iga) tankar

Idag (och hela förra veckan...) blåser det storm här. Tur att man är föräldraledig så att man nästan kan stanna inne hela dagen. Förutom att vi ska till bvc med minstingen idag, samt att vi behöver hämta hem alla barn som är på vift i skolan och på dagis.

Det blåser så mkt att Silas nästan vaknar. Han behöver sova (eller jag behöver den lilla tiden han sover...), då han var förkyld hela förra veckan, stackarn kunde ju knappt andas genom näsan pga alla snorbobbor som täppte igen hans små näsborrar.


Nu när det bara är ett par månader kvar tills lillen ska in på förskolan börjar jag få världens ångest, vad ska jag göra sen? Ska iofs bli ganska roligt att träffa vuxna människor och att göra annat än att byta bajsblöjor. Dock kommer jag sakna mina små enormt, men förmodligen är det väl jobbigare för mig än dem.
I fredags fick vi faktiskt platserbjudande från dagis, Silas kommer in på samma som de andra små! Wiiiiihuuuuuu!
Jag har lite idéer om vad jag kanske skulle vilja jobba med, vet bara inte om det går att lösa det, jag skulle inte läst den gymnasielinjen jag gjorde. Nu i efterhand är det ju svårare att skola om sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar