Summa sidvisningar

fredag 13 april 2012

Sjukstuga :-(

Nu har barnen här varit sjuka i en evighet känns det som. Det började för ett par veckor sedan med att Loke var jätteröd om kinderna en kväll. Han kändes varm och jag funderade på vad det kunde vara, var rädd att han skulle ha fått i sig gluten (för kinderna). Men så efter en stund så kom jag på att vi fått mail från skolan om att det går femte sjukan där nu, och jag visste att man kunde bli röd i ansiktet av det. Jag googlade det och insåg att det var det han hade. Det stod att man kunde få feber, illamående, magont m.m. men han var bara röd i ansiktet, sedan lite på kroppen och lite feber, men lika pigg som vanligt.
Izabelle fick en jätteförkylning och var hängig och hostade.
När det röda började försvinna på Loke fick Livia en förkylning med feber som varade till och från i 1,5 vecka, och innefattade en rejäl ögoninflammation. Denna sjuka delade hon med sig av till lillebror, som fortfarande efter knappt en vecka har kladd i ögonen och rejäl hosta. Hans första ordentliga förkylning och första ögoninflammation.
Jag misstänker att det var femte sjukan som Livia hade också, för hon är röd om kinderna ofta på kvällarna, men det är svårt att veta säkert om det var så.

Maximilian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar