Summa sidvisningar

måndag 30 januari 2012

Måndag morgon :-)

Dagen började bra...jag vaknade av att Maximilian var hungrig, han låg och ropade och spottade ut nappen ett antal gånger innan jag gav upp. Bara att vakna till och amma honom. Strax efter kl 6 var jag på väg ner för trappan och snubblade de sista fyra stegen. Aj, slog mig hyfsat i armen och skinkan. :-(

Hade tänkt gå upp och lägga mig igen, men det var bara 30 min kvar tills klockan skulle ringa så jag började med morgonrutinerna istället.
Här brukar det vara ungefär så här; Gör välling till Livia, byt blöja och kläder på henne, tjata ständigt på Izabelle och Loke att de ska ta på sig kläder, bädda, lägga pyjamasarna i sängen osv, byta blöja och kläder på Maximilian, fixa dagens frukter till de stora, gör frukost, ät (om man hinner...), se till så att skolbarnen äter, borstar tänder och tar på sig ytterkläder... Sen är det dags att plocka av maten, torka av bord m.m, borsta hår och tänder och ev köra Livia till dagis.... Det går i ett en stund på morgonen för att ev bli helt lugnt hemma en stund senare, om Livia är iväg. :-)

Nu är det dags att kolla tvätten, vika gårdagens maskin och tvätta en ny. Vi kör i snitt en maskin per dag, Maximilian är ju en riktig kräkis och gör åt ungefär tre bodies och en pyjamas per dag. ;-)
Dagens nerkräkta kläder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar