Summa sidvisningar

lördag 17 september 2011

Vinteroverall inhandlad

En morgon förra veckan var det + 2 grader hos oss. Då bestämde jag mig att nu är det dags att köpa vinterkläder till barnen. Med tanke på hur jäkla kallt det faktiskt är i vårat fina land så tycker jag att det är viktigt med rejäla kläder. Skor och ytterkläder som håller vätan och kylan borta.
Vi tittade runt en hel eftermiddag i affärer, men det slutade med att vi köpte en overall till Loke från Didriksons, modellen Kilimanjaro.
Förra året hade han en grön Didriksons, så i år fick det bli en svart.
Synd bara att den här pojken sliter på sina kläder helt otroligt mkt. Efter förra säsongen hängde båda reflexbanden, och trots tvätt ett flertal gånger i 60 grader så var den allt annat än ren. Men som hans fröken säger; Loke är ett barn som tycker om att leka ute...och det tycker jag om. I vår familj är vi ute ganska mycket.

Nu behöver vi köpa skor och ytterkläder till Izabelle, men i år tror jag det blir jacka och termobyxa. Det känns som att hon börjar bli lite för stor för overall. Egentligen tycker jag att overall är bättre för att det inte blir kallt om midjan, men samtidigt förstår jag att hon inte vill ha det. Men men, vi letade till henne också, utan resultat. Didriksons tvådelade set i hennes storlek hade de inte fått in ännu, så vi får vänta.
Hoppas bara vi får tag på något, innan alla i hennes storlek tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar