Summa sidvisningar

onsdag 24 november 2010

Onsdag...

Morgonen började med att min kära kusin Zinnia kom och hälsade på. Alltid lika trevligt. Vi pimplade te som vi drack öl en lördagkväll förr i tiden... ;-) Tyvärr har jag just nu inget gott att bjuda på, har inte varit sugen på att baka på ett par dagar. Jo, ett halvt paket Ballerina delade vi på.

Sambon har varit ledig idag, vilket är mkt uppskattat av mig! Vi har äntligen hunnit plocka ihop barnens studsmatta, jag hade plockat isär den och tog in den igår för att torka delarna. Så nu ligger den i ett par svarta sopsäckar uppe i vårat förvaringsrum (Livias rum... ;-) )
En kompis till sambon var här och hälsade på, de har kännt varandra länge, och hörts på sistone, men inte träffats på flera år. Han och hans sambo har precis flyttat hem till Sverige igen, efter att ha bott i Spanien i flera år. Hmm, varför flyttar man hem till ett kyligt, snöigt och magsjukigt land, när man kan bo i värmen..? Måste fråga Peter det sen... :-)



Mys med pappa!

När våra besök var här och vi satt och drack kaffe / te, vände jag mig om snabbt, och när jag tittade bakåt igen stod Livia på andra trappsteget...hon har aldrig tidigare klättrat upp i trappan, bara ställt sig mot den...helt otroligt, och efter första trappsteget fortsatte hon uppåt, kom halvvägs upp till andra våningen innan jag tog ner henne igen (jag gick givetvis efter henne...). Direkt efter kröp hon tillbaka till trappan, och upp igen...så nu är det igång, dags att köpa en grind. Jag som tycker hon är alldeles för liten för att klättra...både till åldern och kroppsligt, hela hon är ju så liten!




Jättenöjd bebis och orolig kusin...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar