Summa sidvisningar

torsdag 25 november 2010

Sjukstugan :-(

Izabelle kom hem från skolan igår och sa att hon hade ont i magen...hon har haft det hela natten, men än så länge har det inte varit mkt mer. Stackarn! Lider med henne. :-(
Livias feber är i alla fall borta, jag är hes och hostig, Loke säger att han har ont i halsen när han sväljer och huvudvärk, så förmodligen håller han på att bli förkyld också. Välkomna till sjukstugan! ;-)

En positiv sak; Inatt när Livia hade fått välling så la jag henne i spjälsängen, och hon sov ända fram till kl 7! Hon har knappt aldrig sovit en hel natt i sin säng förut. Det är en liten tjej med en stor vilja. Det är nästintill omöjligt att söva henne i sin säng. Så hittills har hon krupit runt i vår säng tills hon till slut har somnat...medans vi tittar på TV. Jag vet att det är vårt fel, att vi borde stå på oss, men jag har helt enkelt inte orkat ta den fighten med henne, dels för att hon är så envis, men också för att jag tycker det är mysigt när hon sover jämte mig. Men visst hade det varit skönt om hon kunde börja använda sin säng nu. Så slipper man vara orolig att hon ska trilla ur vår säng, för hon yr runt som bara den, även i sömnen.

Hittade precis min lille kille sovandes på golvet bakom mig...tog tempen på honom och den visade p 39,1... Stackarn! :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar