Summa sidvisningar

onsdag 6 juli 2011

Livia snart 15 månader

Vi var på BVC häromdagen på ett extra besök för att mäta och väga lillan, då hon inte hade vuxit tillräckligt sist. När hon var ett år vägde hon 8,4 kg och var 72,5 cm lång.
Nu hade hon däremot ökat på bra enligt syster Iréne. 9,1 kg och 76,5 cm! Så nu har hennes kurva i alla fall börjat peka uppåt igen, skönt det! Men hon är fortfarande ganska liten, jag har en del kläder kvar i storlek 68, men mest har hon 74 nu. Hon börjar också kunna ha mycket i storlek 80.
Och dessutom har vi bytt till en blöjstorlek större.Så nu har vi antingen Liberos Up&go nr 5, 10-14 kg (grön), eller Pampers Easy up nr 1, 8-15 kg :-)



Jag har börjat köpa kläder i lite större storlekar, för just nu har hon ganska mkt som är lagom. Här är mina senaste fynd... ;-)

Jeans från Name It i storlek 86.

Overall och vantar från Polarn o pyret i storlek 86 (enorm än...).

Jeanskjol från Name It i storlek 86.

2 kommentarer:

  1. Dom är väldigt lika i vikt och längd, Amanda och Livia! Vi var på BVC i juni och då vägde Amanda 9084 g och var också 76,5 cm lång! =)

    Våra små söta töser!

    Ska försöka ta mig i kragen och komma ner med papprena om dagis någon dag också! =/

    Hoppas allt är bra med er!
    kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jaså, är Amanda också en liten tjej? Hon är väldigt söt i allafall. ;-)

    Det vore snällt om du ville komma förbi med papperna, men annars kanske jag och familjen kan promenera förbi er i helgen om vi har möjlighet.
    Vi var och hälsade på på dagis för någon vecka sedan.

    kram

    SvaraRadera