Summa sidvisningar

fredag 4 februari 2011

Mitt 2010

Livia
Jag hade äran att få bli mamma igen, till våran underbara lilla tjej. Om hon visste hur älskad hon är!
Den 8 april kom hon, tre dagar efter beräknat. Förlossningen var egentligen väldigt bra, även om det är som alla säger, att det känns som att skita ut en fotboll... Efter en timma i förlossningsrummet så hade hon kommit ut. Hon skrek som en tok, och var inte alls nöjd med att träffa oss, haha...
Detta var årets största händelse såklart. :-))

Det tog sin tid att bestämma vad lillan skulle heta. Vi hade ett par förslag, Vilda, Alicia, Svea bl.a. Jag ville Svea, Peter ville Livia, så till slut blev det Livia med Svea som andranamn. Tills den dagen vi gifter oss heter hon mitt efternamn. Sedan får vi se hur det blir.
Idag är Livia 10 månader, och är en klättrig liten tjej. Hon har precis lärt sig att komma upp i vår säng själv. Hennes personlighet märktes från första stund, hon är envis som få, och vill helst vara nära oss hela tiden, vill bli buren, vägrar sova i sin säng osv. Världens sötaste bebis tycker vi (som alla andra föräldrar...), och helt underbar! Det är så fint att se hur Peter är med henne, hon kan redan charma honom och han kommer inte att kunna säga nej när hon vill ha något sedan...hon är verkligen pappas prinsessa. :-) Han har alltid velat ha en dotter, så för hans skull är jag glad att det blev en tjej, men det hade ju inte spelat någon större roll givetvis.




Loke
Min älskade lille Loke, han har börjat på 5-års verksamhet, fått en massa nya kompisar och lärt sig mkt nytt. Han är en riktigt rolig unge, är det någon som har sköna kommentarer så är det han! Han har stora funderingar, som t.ex vem som är starkast av Spindelmannen och Hulken...
På kärleksfronten är det som vanligt för honom; han är kär i alla tjejer, utom gamla tanter säger han. Nästan sedan vi flyttade in i huset har han varit kär i vår granne Malin. Men det är inte flickan i familjen, utan mamman... ;-) Den senaste han har fallit för är hans fröken Martina... ;-)

Loke har ätit sin glutenfria mat under hela året, han började med det i november 2009. Han är så duktig med det. Det är sällan gnäll över att han inte tycker om maten, eller att han inte får äta allt som de flesta andra får. Han är fantastisk min lille kille! Jag är djupt imponerad av honom, att han accepterar läget.
Jag kommer att skriva ett inlägg bara om glutenintoleransen senare.




Izabelle
Izabelle är verkligen en storasyster. Hon är ansvarfull, väldigt duktig och oftast snäll.
I skolan ligger hon långt fram, hon lärde sig läsa redan i förskolan, och nu flyter det på bra. Matten går bra, och hon gör sina läxor. Det verkar som om hon trivs bra i skolan, och har fått många kompisar. Hon leker mkt med två av tjejerna, samt ett gäng killar i klassen.
Som en typisk sjuåring har hon tappat tänder, och ser sådär söt ut som ettorna gör. ;-)
Bella går på dans och i simskola, och det känns som om hon håller på att bli så stor!
Hon är för det mesta jättego, men har verkligen kommit in i lilla tonåren. Vår lilla "tweenie"... ;-) Ibland är hon bara aggro och tvärtemot. Även om man blir arg för vissa saker hon gör eller säger så är det ofta svårt att hålla sig för skratt, just för att hon är som en tonåring, men ändå så liten...hahaha...
Bella är en jättefin tjej, och jag är glad att hon är så duktig. Och framförallt, hon har stenkoll på nästan ALLT, hon lägger märke till små detaljer, och är som en liten extramamma till Loke. ;-)
När hon och Loke bråkar så får han oftast som han vill, hon är den som brukar få ge med sig, för att han är mer envis. Och bråkar gör de, ungefär 85 % av tiden de ses...om allt verkligen. Han sa fuck you, hon slog mig, han är i mitt rum, hon retas osv osv...

2 kommentarer:

  1. Gud vad du ÄLSKAR dina barn, det dryper kärlek i varje ord du skriver...
    Och dina barn är lika fina som dina ord berättar...

    Det finns inte en enda mamma som skulle kunna ge sina barn en droppe mer kärlek, det är jag säker på!!!!

    Massa kramar //Marleen

    SvaraRadera
  2. Hihi, tack Marleen, fint du skriver. Jag som tycker jag är mest arg på de två bråkstakarna... ;-) Självklart älskar jag dem, men de är väääldigt jobbiga ibland oxå. ;-)

    SvaraRadera