Summa sidvisningar

måndag 7 februari 2011

Dåligt City Fristad :-(((

Jag borde verkligen göra något vettigt, men fastnar som så ofta vid datorn. Just nu är jag inne i en liten "bakning-period", så då får man passa på, men jag har ju inte kollat av mina sidor på internet sedan i fredags. Det blir oftast så på helgerna, det är fullt upp med barnen och gubben. ;-)
I lördags var vi hos Johanna och Christian. Himla trevligt, känns som att vi har mycket gemensamt (förutom att vi har fyra barn var). De bjöd på en god middag bestående av en kycklinggryta, potatisklyftor och sallad. Vi hade ju gjort efterrätten som var en fudjekaka. Alltihop var jättegott.
Barnen fick lördagsgodis och tittade på en film, och vi vuxna hade det trevligt. Izabelle ville inte promenera hem som vi hade tänkt, så hon sov över hos sin kompis där, Tindra.
Trots att det var sju barn så var det väldigt lugnt. :-)


Denna morgonen har vi bara stressat i ordning oss som vanligt, lämnat Bella och varit och handlat mat. Jag måste beklaga mig ang handlingen; vi var på City i Fristad, de brukar vara bra med det mesta, men på sistone har de haft sjukt lite glutenfritt bröd. I november har jag för mig att det blev dåligt, så jag frågade kassapersonalen varför utbudet var så fattigt, och hon svarade att de håller på att få in en ny frys och därför köper in mindre mängder bröd. Ok, men när kommer den då? Ja, om 6-7 veckor... Ok, tänkte jag, jag får väl helt enkelt vänta då. Och vi har väntat, frågade igen senast förra veckan när de tänker fylla på sortimentet...nästa vecka ska vi ha fått in den nya frysen i alla fall, svarade hon då. Och idag när vi handlade så fanns det återigen katastrofalt få sorter att välja bland! Så jäkla dåligt!!! Jag blir så irriterad, frågade personalen om de skulle vilja ha tre sorters bröd att välja bland, och berättade att min 5-åring faktiskt har det hos dem...men samtidigt förklarade jag att det inte är hennes fel, för den stackarn i kassan tyckte också det var dåligt. Men vafan, ska man behöva sluta handla där om någon i familjen är glutenintolerant?
Jag bryr mig inte om ifall brödet är svindyrt, för det är det jämförelsevis, men att de inte ens kan köpa in fler än två sorter utan att man måste gnälla om det, det är dåligt!!!

Fy för City Fristad! Dåligt av er!

Tack FRIA för att ni iaf har ett par sorters bröd att välja bland, och de är dessutom poppis hos oss!

1 kommentar: