Summa sidvisningar

tisdag 2 november 2010

Godkänd med beröm!

Idag var min sambo på Izabelles första utvecklingssamtal i skolan. Jag vet att hon är duktig och skötsam, men hennes fröken var så nöjd hon kunde bli!
Bella läser bra, hon ligger långt fram i skolan, och hon har dessutom gjort en fantastisk utveckling sedan hon började i ettan. Hon leker både med killar och tjejer, är alltid glad, och fungerar bra med alla i klassen.
På idrotten så är hon envis, och försöker tills hon klarar det de ska.
Hennes fröken bara berömde! Hon var så nöjd med vår lilla Izabelle! Hon tyckte till och med att vi borde gå hem och fira att vi har en så fantastiskt duktig tjej. :-)
Det vi skulle ha som mål att jobba med i fortsättningen var bland annat att lära sig klockan lite mer. Nu kan hon bara "hela timmar". Så jag tänkte börja med halva nu oxå.
Jag är verkligen stolt över stora tjejen nu, så glad man blir! Så idag ska vi åka in till stan och så ska hon få välja något hon vill ha, som en liten belöning! Jag uppmuntrar alltid skolan, det är ju bland det viktigaste för barnen. En tanke som smyger på mig är varifrån hon har fått denna duktiga sida ifrån? ;-)

Hur som helst; min dag hittills har innefattat att duscha, byta sängkläder i våran säng, fixa frukost, söva lillan, kolla facebook m.m. Nu måste jag göra det värsta på dagen; planera och laga lunch! Jag tycker det är så trist, framförallt på veckodagarna! Har inga idéer eller någon lust alls, men eftersom barnen är hemma hela veckan så måste jag ju det iaf...


Barnen i sina nya overaller från Didriksons. 

Barnen har novemberlov. :-) Vilket innebär att man inte kan göra nånting alls, som tex något lekland...för där är det helt smockfullt med barn och föräldrar, och jag tänker inte utsätta oss för det.
Så denna veckan blir det att hälsa på nära och kära istället. Samt att vara ute om vädret tillåter.
Igår var vi hos min mamma, barnens älskade mormor. Vi åt middag där, fikade, tog en promenad, och blev kvar hela dagen. Idag ska vi på dansen som vi är på varje tisdag. Izabelle har ju gått 4 terminer innan, och jag ser gärna att barnen har någon aktivitet, även om det är ett helt projekt att ta med en bebis och en i detta fallet otålig femåring dit. Men innan dansen ska vi höra med min svägerska och barnens kusiner om de hinner ta emot ett besök.

2 kommentarer:

  1. Duktiga Bella! En klocka hade ju kunnat bli belöningen för att uppmuntra klockinlärning, så "tråkig" e jag :-D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är en jättebra idé, men hennes morfar hade redan förstått det...hon fick en klocka att ha på armen när hon fyllde år...den är rosa, och givetvis poppis!
    :-) Kram

    SvaraRadera