Summa sidvisningar

fredag 9 mars 2012

Vide blev en Maximilian

Efter ca två månader satte vi oss ner och bestämde vad lillkillen skulle heta; vi har diskuterat det under i stort sett hela graviditeten och sedan han kom, och ni som känner oss vet ju vilka problem vi haft med att bestämma oss. Inget har känts helt rätt hittills, men Vide har varit det som jag varit mest inne på. Så efter MKT prat så bestämde vi oss till slut; han är vår VIDE!
Han kommer att få sitt andranamn efter Peters pappa och efternamnet från Peters mamma, så då kändes det rätt att jag fick igenom mitt förslag.
Dock var det givetvis väldigt viktigt för mig att Peter tyckte om det också, jag ville verkligen inte köra över honom. Hade han inte tyckt att det var ok så hade vi inte tagit det.
När vi skulle namnge Livia så hade vi samma problem. Jag var inne på Svea, och Peter ville verkligen ha Livia. Så Svea blev hennes andranamn, lite roligt att hon fick med det iaf, då min farfars mamma hette det.



Nu har vi ändrat oss igen; efter att ha kännt på namnet Vide ett tag så känner min sambo fortfarande inte att han tycker om det. Så vi bestämde oss helt enkelt för att byta namn på lillkillen. Jag vill ju givetvis att Peter också ska känna att det är helt rätt. Så efter MÅNGA långa diskussioner så har vi faktiskt enats om ett namn...Maximilian. Jag kom med förslaget och han tyckte om det, han tycker det är väldigt fint, men han avskyr namnet Max. Så vi är överrens om att han ska heta Maximilian, men han ska INTE kallas för Max. Det får bli Milian...

Hur som helst, ju mer vi båda tänker på hans nya namn, desto bättre känns det, det är helt rätt, äntligen har vi hittat namnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar