Summa sidvisningar

måndag 25 juli 2011

Emmaljunga vs Teutonia

Livia kommer att vara ca 1 ½ år när bebisen kommer, så syskonvagn får det bli. Jag har ju haft ett antal olika vagnar, så jag har kommit fram till en sak som är viktig för mig; att barnen ska sitta / ligga mot mig i början, så jag vill ha möjligheten att vända de åt båda hållen. Därför finns det egentligen bara två vagnar att välja på; Emmaljunga twin nitro eller Teutonia twin cosmo.
  
Emmaljunga

Teutonia 
Dessa två är ganska lika varandra. Båda kan man vända på, de är ungefär lika stora och tunga.
Vi hade nästan bestämt oss för en Teutonia, för jag tycker den är snyggare. Men den ser inte lika mysig ut inuti, och den är dyrare om man lägger till mjuk-/hårdlift på båda vagnarna.
Men så var vi inne i en barnvagnsaffär häromdagen och provkörde båda modellerna (fast i enkelvagnar), och Emmaljungan var riktigt skön att köra. Den var väldigt lätt att svänga med. Och ganska fin också. Så nu vet vi inte vad vi vill ha.

Emmaljunga 
fördelar:                                                                  
Lättkörd                                                                             
Mysig inuti                                                                
Massa färger att välja bland                                            
Pris 5200:- + lift 2000:-

nackdelar:
Svårkörd i snö pga små hjul
Inte lika snygg som Teutonian


Teutonia
fördelar:                                                                 
Mer lättkörd i snö?                                                   
Snyggare                                                                  
                                                                                
nackdelar:
Dyr
Endast två färger att välja mellan
Känns lite mer svajig (iaf i enkelvagnen)
Pris: 6200-8200:- + lift 1500:-

Jag hittade en tysk sida där man kunde köpa Teutonian för 6200:- inkl frakt, där fanns det massa färger att välja bland. Men enligt de i affären här så saknas det troligtvis det huvudskydd som finns på de vagnarna som säljs här, på den tyska varianten. Men är det värt nästan 2000:-? OM det ens är så...
Jag förstår att inte så många har erfarenhet av dessa vagnar, men hur hade ni gjort? Kom gärna med åsikter om ni kikar in. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar