Summa sidvisningar

torsdag 17 februari 2011

Ett glas vatten...

Måste berätta om en liten händelse förra veckan...jag hade precis matat Livia med lunch, hon fick som vanligt vatten i sin nappflaska och efter det skulle jag själv ta ett glas vatten. Ställde mig vid kranen och började spola när jag ser att det är jättebrunt vatten...fy fasen va äckligt! 
Gick in på Borås energi och miljös hemsida för att se efter om det stod något speciellt ang vattnet, men icke. Läste att man kan spola i 10-15 min för att se om det försvinner. Det gjorde jag, men det försvann inte...så jag ringde upp dem och frågade vad det var för fel. 
Tjejen där förklarade att de höll på med ledningarna härute, och frågade om vi inte fått någon information om att vattnet skulle vara avstängt hela dagen idag. 
-Ehh, nej, det har jag inte fått, och vi har ju haft vatten, svarade jag. Ok, men då har det tydligen påverkat er bara, svarade hon... Jaha, men bra då att både jag och min 10-månaders bebis preciiis har druckit av det (visserligen var det inte brunt, men ändå...), och frågade om det var någon fara. Men hon trodde inte det. Och som tur var så blev vi inte dåliga. 
Men vattnet var ju brunt ett par timmar, och hade man vetat det så hade man ju givetvis sparat lite i kylen till gröt, välling, lunch m.m...helt otroligt dåligt att man inte ens kan få lite jädra information!  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar